2021.07.17-től a Xiaomishoptól vásárolt Xiaomi termékekre a következő garanciális feltételek érvényesek:


10.000- forint  eladási ár alatt 2 év szavatosság,

10.000- forint eladási ár felett 2 év szavatosság és összesen 3 év jótállás 

(mely áll a kötelező jótállás időtartamából és az azt 3 évre kiegészítő önkéntes jótállásból) 


Mindkét garanciális eljárás egyszerűen intézhető a Xiaomishop Garanciafutár szolgáltatásunkkal. A garanciális javítások esetén az el- és visszaszállítás ingyenes. Amennyiben a javítás nem garanciális vagy a jótállási időn kívüli térítéses javítást igényelnél, úgy szintén a Xiaomishop Garanciafutár szolgáltatásunkat ajánljuk, de kérjük vedd figyelembe, hogy ez esetben a javítási és szállítási költség is a vevőre hárul.

A 3 év kiterjesztett garancia aktiválásához a vásárlást követő 30 napon belül termékregisztráció szükséges, a felhasználói fiók "rendeléseim" menüpontjában.

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Attól, hogy az adott helyzetben melyiket lehet és melyiket érdemes igénybe venni. Sok tényező befolyásolhatja: kitől és mikor vásároltad a terméket, milyen forrásból vetted a terméket; eléred-e az eredeti forgalmazót, akitől vásároltad, és ilyesmik. A következő pontokban elmondjuk a lényeget mindegyikről, azután már talán könnyebben fogsz tudni választani.
Ez nehéz kérdés, mert eltérő feltételeket kell összehasonlítani. Mi azt mondjuk, hogy a forgalmazói (pl. Xiaomishop) jótállás a legerősebb, mert az nyújtja a leghosszabb védettségi időt, illetve az biztosítja a vásárló számára legelőnyösebb feltételeket. A sávos jótállás értelmében (a részleteket az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod) a kötelező jótállás a Fogyasztók esetében a termék árától függően 1-3 év. Mi a Xiaomishop-nál ezt önkéntesen, értékhatártól függetlenül 3 évre terjesztjük ki, és a nem-fogyasztók (cégek, egyéni vállalkozók, stb) esetében is érvényesítjük. Szerintünk a kötelező jótállás és a 3 éves Xiaomishop önkéntes jótállás kombinációja adja a legerősebb védelmet a vásárlóinknak, mert hiszünk abban, hogy a cégünk és webshopunk évek múlva is helyt tud állni a jótállási kötelezettségeiben.
A “gyártói garancia” kifejezés alatt mind a gyártói önkéntes jótállás, mind a termékszavatosság érthető. Ezekre akkor lehet szükség, ha az a kereskedő, aki a jótállási jegyen szerepel nem tud (mert időközben megszűnt, eltűnt vagy elérhetetlen), vagy nem akar a jótállási kötelezettségeinek eleget tenni. Ilyenkor keresheted a termék gyártóját, a hazai képviseletét, a hivatalos importőrt vagy a disztribútort is.
Igen, igaz. Mind a gyártói önkéntes jótállás, mind a termékszavatosság feltételei között szerepel, hogy kizárólag a Magyarországon, hivatalosan forgalomba hozott termékekre vonatkozik. Ezt teljes biztonsággal csak akkor lehet tudni, ha Xiaomi Hivatalos Partnertől vásárolsz, mint például a Xiaomishop. A hivatalos partnerek aktuális listáját a Xiaomiofficial.hu oldalon, a Hivatalos partnerek menüpontjánál találod.
Csak hivatalos, magyarországi forgalmazásban vásárolt termékre érvényesíthető, a gyártó által meghatározott és változó feltételek között (pl. egy mobiltelefon esetében 1 év, nem cserélhető akkumulátorra 1 év, fülhallgatóra 3 hónap - a részleteket a termék csomagolásában lévő “Warranty Card”-on találod). Neked kell bizonyítanod, hogy a termék hibáját nem te okoztad, és csak javítás vagy kicserélés kérhető. A feltételeket figyelmesen olvasd el, mert lehetnek egyéb kizáró tényezők (pl. kereskedelmi használat). Ha a termék mellett nincs Warranty Card csomagolva, akkor nagy valószínűséggel a gyártó nem vállalt önkéntes jótállást a termékre.
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de a főbb részletek a következők: a termékszavatosság 2 évre szól, de nem a vásárlás időpontjától, hanem a forgalmazás kezdetétől - vagyis, ha a megvásárolt terméked már másfél éve raktárban állt, amikor megvetted, és a termékszavatossági igényedet az importőrrel szemben akarod érvényesíteni (mert például a webshop, ahol vetted már nem elérhető), akkor csak egy fél év maradt a kellékszavatossági időből. Ez is csak a hivatalos, magyarországi forgalmazásban vásárolt termékre érvényesíthető, és itt is neked kell bizonyítani, hogy a termék hibáját nem te okoztad. Csak javítás vagy kicserélés igényelhető.
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de a főbb részletek a következők: a kellékszavatosság is 2 évre szól, de ez csak azzal a kereskedővel szemben érvényesíthető, akitől a terméket vásároltad. Leegyszerűsítve: az első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka a nem megfelelő használat volt, utána neked kell bizonyítani egy független szerviztől származó szakvéleménnyel, hogy a hiba már akkor megvolt amikor a terméket megvásároltad. Kérhető javítás vagy kicserélés - illetve árleszállítás (az értékesítő költségére történő kijavítással) vagy elállás. A kellékszavatosság hossza nem-fogyasztók (cégek, egyéni vállalkozók, stb.) esetében csak 1 év, és végig a nem-fogyasztó vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már akkor megvolt amikor a terméket megvásárolta. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de egyébként ennek feltételeit a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szabályozza. A főbb részletek: csak azzal a kereskedővel szemben érvényesíthető, akitől a terméket vásároltad; a termék árától függő, 1-3 évig terjedő sávos jótállási idő, végig a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka a nem megfelelő használat volt; kérhető javítás vagy kicserélés - illetve árleszállítás (az értékesítő költségére történő kijavítással) vagy elállás. A kötelező jótállás nem-fogyasztókra (cégek, egyéni vállalkozók, stb.) nem vonatkozik!
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de itt a lényeg: ez is csak azzal a kereskedővel szemben érvényesíthető, akitől a terméket vásároltad - vagyis a Xiaomishoptól; felső értékhatártól függetlenűl minden termékre 3 év jótállást vállalunk, amelynek teljes hossza alatt nekünk kell bizonyítani, hogy a termék a meghibásodás oka a nem megfelelő használat volt; kérhető javítás vagy kicserélés - illetve árleszállítás (az értékesítő költségére történő kijavítással) vagy elállás. A Xiaomishop önkéntes jótállása a nem-fogyasztókra (cégek, egyéni vállalkozók, stb.) is vonatkozik!
Az akkumulátorok élettartam véges, és minden töltési ciklussal kissé csökken a kapacitása. Garanciális szempontból hasonló a helyzet, mint egy autógumi vagy egy fékbetét esetében: előbbieknél a kopás, az akkumulátoroknál pedig a természetes kapacitáscsökkenés nem garanciális hiba! (A természetes kapacitáscsökkenésről itt olvashatsz.)